Om mig, och om bloggen

Jag som står bakom den här bloggen heter Johannes Westlund och är 20 år ung. Jag är student vid Chalmers Tekniska Högskola och pluggar till Civilingenjör i Datateknik. Men jag är också allmänt intresserad av samhället jag råkar leva i och har en hel del tankar och åsikter om hur saker är och görs. Avsikten med den här bloggen är att uppmärksamma lite olika politiska frågor och väcka tankar omkring dagsläget.

Jag är helt partipolitiskt obunden i mina åsikter och jag vill inte definiera mig själv i termer av rött och blått eller grönt. Jag är alla färger och ingen färg samtidigt. Jag lägger ingen värdering i partiers färger, utan om de har en bra åsikt är det positivt oavsett om de är blå eller röda. Man är inte definitionsmässigt en dålig människa för att man tillhör ett visst block ("det andra blocket"), vilket är den uppfattning man får när våra så kallade politiker käftar med varandra snäppet över sandlådenivån. Alla har sina poänger och alla vill förändra Sverige. Min tanke med den här bloggen är inte att smutskasta någon eller angripa någon på ett personligt plan. Jag tänker i möjligaste mån utgå från hårda och kalla fakta och därifrån härleda mina resonemang. Den som vill syssla med sandlåderetorik och politisk mobbning får gärna göra det någon annanstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0