Ett riktigt trevligt fynd

Bild som visar en människas händer hållandes jorden.

Jag råkade snubbla på ett eminent program från SVT om klimatfrågan, som på ett enkelt och tillgängligt sätt förklarar delar av den problematiken som finns och presenterar lite olika lösningar. Programmet är från 2009, men är lika relevant idag. Så istället för att gräva ner sig i hyllmeter av litteratur, och inte minst mina långa blogginlägg om hållbar utveckling, kan man ju ägna en trevlig timma åt att se på programmet. Fast man kan ju faktiskt både läsa mina blogginlägg och se programmet också. Så slipper man missa massor av nya fantastiska tankar och idéer. Eller om de är så fantastiska vet jag inte. Men de är i alla fall nya.

I alla fall. Programmet hittar du på SVT play, följande länk: http://svtplay.se/v/1811780/stall_om/losningar_for_framtiden?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1811780/sb,p107559,1,f,-1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0