Symptom på ett sjukt samhälle

http://www.dads-r-us.se/2011/10/17/fi-hatar-inte-man-bara-mannens-konsorgan/

Jag väljer att inleda med en länk. Det säger ju inte så mycket. Den bara står där. Jag har aldrig testat att göra så här förut, men tänkte det kunde vara ett intressant experiment. Det är en papparättsaktivist som har samlat några sjuka företeelser på ett ställe och ställt en intressant fråga: Varför reagerar inga feminister offentligt?

Det handlar om bikinitoppar till treåringar, det handlar spets- och pushup-bhar till åttaåringar, och det handlar om bikinivaxningar till åttaåringar. Som vi alla vet så är det kvinnan som tar mest ansvar för att handla kläder till våra barn, det har ju feminister lärt oss. Undra varför klädutbudet ser ut som det gör... Ni visste väl föresten att man kan köpa dockor till sina barn som måste "ammas" vid barnets bröst? Vad gäller bikinitopparna till treåringar var det Ellos som stod bakom dessa. Tips är att bojkotta kedjan om du är i situationen att du ska inhandla barnkläder, för att visa att det liksom inte är... okej.

Samtidigt kan vi läsa på genusnytt om att en feminist fått för sig att göra en staty. Det är en penis som hon slagit knut på, ungefär som den kända pistolen fast med en penis då istället. Inte ens FN, som är infiltrerat av många feminister, ville ta emot den, feministen i fråga ville nämligen skänka den dit. Vi kan också läsa om en text publicerad i en tidning som förklarar att män är våldsamma varelser som slår och alltid har slagit både varandra men framför allt kvinnor. Han vill få det till att det är strukturellt, det är samhällets normaltillstånd. Yes. Dags för mansskatt? Eller kanske ska vi göra slag i saken och skjuta av alla dessa förbaskade våldsamma män?

Dagar som dessa vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Det känns som ett nytt lågvattenmärke. Feminismens Saudiarabien. Ankdammen Sverige. Jag känner mig inte riktigt välkommen här och jag känner ingen moralisk skyldighet att stanna här längre än jag måste. Upphör inte misandrin är jag bra sugen på att flytta till mer jämställda länder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0