There is paint on the road, which is not infrastructure...

Jon Snow har jag bloggat om tidigare, som är ett coolt brittiskt nyhetsankare som cykelpendlar. Han säger i en video inför brittiska parlamentet bland annat "There is paint on the road, which is not infrastructure". Jag hittade ett ställe på Flickr där några snubbar gjort nationalsport av visa hur illa det är ställt med cykelnätet på öarna. Det är så att jag undrar om det inte är VÄRRE än i Sverige. Fast jag har ju inte cyklat i Stockholm än i och för sig...

Vill i alla fall tipsa om länken: http://www.flickr.com/groups/1239331@N20


Kommentarer
Postat av: Gbgcyklaren

Hej! Fascinerande bilder. Jag la ut en bild på min egen cykelblogg (klicka på mitt namn för att komma till den) på samma tema. Bussar och taxibilar står parkerade på GC-banan i Göteborg.

Postat av: Gbgcyklaren

Rättning: länken till min blogg kom tydligen upp som en egen länk och inte på mitt namn.

2012-05-28 @ 13:06:24
URL: http://gbgcyklaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0