ICA Munkebäck intresserade av att förbättra för cyklister

Jag skickade för någon vecka sedan ett brev till ICA Munkebäck och pekade på problemen att ta sig dit med cykel. Nu har jag fått svar från rätt person, roligt med snabb respons! I korta drag går svaret ut på att de inte kan göra något på momangen, vilket är helt rimligt och förväntat, men att de kommer lyfta frågan och försöka få till något. Det tycker jag är fantastiskt! Mejlet jag fick nu på morgonen lyder:

"Hej Johannes,
tack för ditt mail. Jag tar frågan! Jag har ett möte med fastighetsägaren i nästa vecka där jag kommer att lyfta frågan. Nu är dessvärre varken fastighetsägaren eller jag de som kan besluta och än mindre på egen hand lösa detta. Isåfall hade det gått fort... :)
Här behöver vi förmodligen lyfta frågan med kommunen och eventuellt även med vägverket för att få till en lösning.

Jag lovar att ta ditt inspel till ansvariga.
Glad påsk!

Med vänlig hälsning
Pelle Collins, köpman"

Vi får väl se vad som händer framöver, men det känns positivt att ha fått ett så bra bemötande. Kudos till butikens ledning för det! Kanske är det inte utopi med en cykelöverfart där någon gång i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0