Ny asfaltsramp vid ICA Munkebäck

Jag var och handlade idag på ICA Munkebäck och upptäckte en ny feature när jag skulle svänga ut från parkeringen. Placerad mitt för utfarten. Jag vet inte varför den är där, men jag misstänker att mitt lobbande har något med saken att göra. Det spelar egentligen ingen roll. Det blev just lite lite lättare att ta cykeln. Och det är vad som räknas. Fantastiskt med en så pass snabb lösning!

Det är inte mycket, men.... funktionellt.

Jag måste tyvärr dock vara lite gnällspik också. Det är fortsatt så att cyklister får en väldigt svår infart. Det är många bilar som ska till ICA Munkebäck, och det är ofta lite av trafikstockning. Det kommer bli svårt att forcera detta. Jag hade valt att ge cyklisterna en egen infart några meter längre in längs Colliandersgatan, bortanför de stora bilflödena som är mellan infarten och Munkebäcksgatan. Denna infart hade kunnat vara en upphöjd cykelöverfart där cyklisterna ges prioritet med hjälp av väjningspliktsmärken som vänds mot bilvägen. Men det kanske kommer i ett senare steg. Jag lever på hoppet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0