Varför är omvänt så vanligt?

Jag fick ett tillfälle att arrangera ett foto. För att visa en poäng. Jag vill poängtera att detta genomfördes under kontrollerade omständigheter, och att det bara meter bakom kameran finns en tillfällig avspärrning som ändå hindrar biltrafiken från att välja den filen. Cykeln avlägsnades också mycket snabbt för att undvika olägenhet för biltrafiken.

Vi ser inte det här så ofta. Jag har aldrig sett det, utan jag fick arrangera bilden. Jag skulle aldrig få för mig att parkera så. Visst är det märkligt att bilister får för sig att det är ok att göra så på cyklisters vägar? Det handlar om respekt.

Ja, jag har skaffat en ny cykel. Visst är den fin?

Lite axplock på features:

  • 18 växlar
  • Hydraliska skivbromsar
  • Mycket lätt ram
  • Kombinationspedaler
  • Smala däck
  • Snygg och sportig röd, lite Ferrarikänsla att säta sig på den
  • Allmänt grymt kul att cykla på!

Jag var och handlade för övrigt. Undrar fortfarande vad det är som är så otroligt upphetsande med att prutta till affären i en konservburk, särskilt när det är solsken. Och så trängas med alla andra plåtburkar. Nej... Jag fattar inte. Jag cyklade runt lite och tittade på eländet. Sen kunde jag parkera snyggt precis bredvid entrén som jag brukar. Det är aldrig problem med parkering för cykel där. Man kan till och med ställa under tak. Win!

Det är bara att inse, att cykla är att vinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0