Världens bästa skola...

Något som precis alla har en åsikt om är svenska skolan. En gång i tiden var den kanske en av världens bästa, men idag är bara ruinerna kvar. Det är tragiskt att det är så. Jag har planerat att ta upp skolpolitik i bloggen här för jag tycker det är en viktig fråga och ser det som ett av de 5 eller 6 viktigaste fokusen för svensk politik. Dock har jag inte hunnit skriva några inlägg på ämnet ännu... Men det jag vill säga är att Aftonbladet har startat upp en granskning som jag vill tipsa om så länge. Följ granskningen av svensk skola på http://skolgranskning.aftonbladet.se/. Jag är själv mycket aktiv där också. För det är en viktig fråga. För utbildning är fundamental för en nations konkurrenskraft och för tillväxten. Sveriges tillväxt har börjat gå baklänges. Kan det bero på att skolan har gjort det länge?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0