Lite miljödebatt

Det var ett tag sen jag skrev. Förlåt, men det är faktiskt komplicerat att bygga och presentera en i princip egen politik, som dessutom ska syfta till att skapa en hållbar sammanhängande helhetslösning för framtiden. Det är inte direkt som att skriva vad man åt till frukost, vem man såg på stan och vilken kaka som var godast, som vissa skriver om i sina frekvent uppdaterade livsstilsbloggar. Det här är lite svårare. Tänk tar tid.

Bild som visar en människas händer hållandes jorden.

I alla fall, till inlägget. Jag hittade följande riktigt bra länk på facebook. Den är väl värd att läsas. Det handlar om klimatpolitik. I princip ger den svart på vitt siffror på vad som måste till för att Sverige ska bli Europas mest ambitiösa land gällande klimat- och miljöpolitik. En fråga som diskuteras är vikten av mål och delmål. Etapper. Personligen är jag mer teknisk. Jag gillar att hitta lösningarna, inte att definiera procentsatser. Men det finns en stor poäng med att definiera dem och en ännu större poäng i att översätta mål och delmål till insatser, som i sin tur kan översättas till pengar, vilket i sin tur bör utgöra en budgetpost.

Jag återkommer. Jag har mycket mer att säga som inte är sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0