En skrämmande insikt

Idag ska jag göra något jag inte gjort förut. Jag ska blogga på arbetstid. Eller ja... Just nu har jag en minipaus. Det är faktiskt lagligt att ha. Men jag måste se till att få in det jag vill säga på 2 minuter. Sneglar på klockan igen. Det är ju stressande att skriva på tid. Tur att jag har en rätt bra fingersättning då.

Jag vill bara kort tipsa om en mycket intressant kolumn i Svenska dagbladet. Den handlar om en ganska skum grej med svensk politik. Det där med PK, och vad som händer när man säger en fullkomligt välmotiverad och genomtänkt åsikt som inte stämmer överens med rådande politiskt-korrekt maffias uppfattningar och dogmer. Det är inte utan att man drar paralleller till lite mindre demokratiska och mera totalitära religiösa intoleranta stater. Det kanske inte är Islam i Sverige. Det kanske är genusindustrin och hbt-maffian. Men för mig är det ändå samma sak. En grundläggande övertygelse om att målen helgar medlen som förvandlar det demokratiska till något helt annat. Läsvärt i alla fall.

Länk till artikeln

Trackback
RSS 2.0